Detailhandelsuddannelsen med speciale Digital handel B2C

Vælger man at specialisere sig inden for digital handel B2C, vil man typisk blive ansat i en funktion, hvor man beskæftiger sig med E-commerce, dataanalyse, online kommunikation, digital markedsføring eller digitalt salg til forbrugere.

Hovedforløb på skolen

Bundne specialefag (5 uger):

  • Digital salg og forretningsforståelse
  • Digital købsadfærd
  • E-commerce drift og kundeservice
  • Dataanalyse
  • Digital markedsføring 1

Eksempler på valgfrie specialefag (2-6 uger):

  • Logistik
  • Præsentationsteknik og personlig fremtræden
  • Udvidet skriftlig kommunikation (Skriftlig fremstilling)
  • Omnichannel

Læs om muligheden for at aftale yderligere op til 4 ugers valgfrie specialefag som erhvervsrettet påbygning 

Forløbet afsluttes med en fagprøve

Hovedforløb i virksomheden

Gennem elevtiden hos virksomheden vil du komme til at arbejde med opgaver inden for:

  • Koncept og digital forretningsforståelse
  • Virksomhedens digitale platform
  • Digitalt salg og kundekontakt
  • Digital drift
  • Data Management

Læs mere om specialet Digital handel B2C

På Uddannelsesnævnets hjemmeside kan du finde mere information om specialet Digital handel B2C